Secret Story het reality programma van NET 5 kan Nederland na 3 weken nog steeds niet boeien. De Big Brother 2.0 is een van de duurste programma`s uit de geschiedenis van de SBS-groep in Nederland lijkt uit te lopen op een flop. Dagelijks stemmen er een kleine 200.000 kijkers hun tv af op Secret Story. De grote live-shows op de donderdagavond laten iedere donderdag een dalende trend zien. Gisteravond was het dieptepunt slechts 182.000 kijkers keken naar de eleminatieshow. Dit is een grote tegenslag voor NET 5 dat maar liefst 2 Nederlandse series slachtofferde om Secret Story op de buis te brengen.


Secret Story is Big Brother alleen dan met nieuwe elementen. Iedereen in het huis heeft een geheim tevens is het huis voorzien van diverse verborgen geheimen. In de show is niks wat het lijkt. De show is een groot succes in Portugal en Frankrijk maar hier in Nederland slaat het format tot op heden nog niet aan. Misschien zijn we in Nederland al verder en boeit Secret Story ons niet meer. De show is niet sensationeel genoeg is? Met 6 Big Brothers en De Gouden Kooi is Nederland misschien reality moe of wil men gewoon meer. Waar bij De Gouden Kooi reality en script door elkaar heen liepen, gaat Secret Story weer terug naar de Big Brother gedachte, dat wil zeggen dat de mensen alleen opdrachten krijgen van een stem. Deze opdrachten zijn voor de kijker duidelijk, dit was niet het geval bij De Gouden Kooi. De Gouden Kooi ging veel verder van Big Brother en hield dagelijks ruim 500.000 kijkers aan de buis gekluisterd. De herhaling trok vaak nog een 300.000 kijkers.


Maar er is nog hoop voor Secret Story net als bij Big Brother en De Gouden Kooi liepen de kijkcijfers gedurende de show op. Misschien moet het programma terug worden gebracht naar 30 minuten, waardoor het allemaal wat sneller wordt. Het tijdstip 19.30u tot 20.00u is een tijdstip met potentie gezien het verleden van Big Brother en De Gouden Kooi.