Gisteren was op de internetsite van Endemol te lezen dat het digitaal televisiekanaal rondom het nieuwe realityprogramma Secret Story 24 uur per dag bij UPC te zien zou zijn. Naar nu blijkt een voorbarig mededeling van de producent van het programma.

Gisteren was al enige onduidelijkheid over de mededeling van Endemol. Het officiële persbericht van televisiezender Net5 over de komst van het nieuwe realityprogramma was juist op het punt van de beschikbaarheid van het digitaal televisiekanaal van Secret Story anders. De mededeling op de internetsite van Endemol werd vandaag dan ook aangepast.

Laura Muscas, persvoorlichtster van de televisiezender Net5, bevestigd dat er op dit moment met UPC nog geen overeenstemming over de doorgifte van het digitaal televisiekanaal Secret Story is. “De onderhandelingen met UPC zijn momenteel in volle gang. Het ziet er heel gunstig uit, maar is nog niet 100% rond. We hopen begin volgende week meer informatie hierover te kunnen geven” aldus Muscas. Ook Ronald Sutmuller, mediawoordvoerder bij UPC, laat zich in soortgelijke bewoordingen uit: “We zijn met SBS in gesprek over de doorgifte van Secret Story. Ik kan dan ook op dit moment namens UPC niets melden, behalve dat het citaat op de site van Endemol met betrekking tot onze rol op de muziek vooruit loopt.”

Laura Muscas laat verder weten dat televisiezender Net5 naast UPC ook met andere kabelaars in gesprek is over de doorgifte van het digitaal Secret Story televisieaanbod. Eén van deze kabelaars is in ieder geval Ziggo. Het grootste kabelbedrijf van Nederland is volgens woordvoerder Gradus Vos met Net5 in onderhandeling. “Wij zijn over doorgifte inderdaad in gesprek met Net5. Echter er is nog niets zeker” aldus Vos.